پهبادهای آتش نشان، یک ضرورت مهم ایمنی برای مشهد است اجرای طرح اهدای کلاه ایمنی به موتورسواران در مشهد با همکاری شهرداری و پلیس احداث قطار «مشهد - گلبهار - چناران» سرعت می‌گیرد رینگ پیرامونی و پارک خطی بوستان کرامت مشهد مرداد ۱۴۰۳ به بهره‌برداری می‌رسد ویدئو | طهوریان‌عسکری: طی ۲ سال اخیر تحول مطلوبی در حاشیه شهر مشهد رخ داده است گفتگو با مخترع نمونه خراسان‌رضوی | بومی‌سازی قطعات و تکنولوژی ریلی ضروری است بیش از ۴۰ درصد متکدیان در مشهد، معتاد هستند | برخی خود را به شکل «زنان» درمی‌آورند رونمایی از نخستین چاپ‌برگردان روزنامه ادب هر ثانیه بیش از ۲۰ کیلوگرم پسماند در مشهد تولید می‌شود مشهد در کنار  کنارک | روایت خدمت نیرو‌های شهرداری مشهد برای کمک به سیل‌زدگان در سیستان و بلوچستان «زنگ سپاس معلم» در مشهد نواخته شد | استاندار خراسان رضوی: مسیر انقلاب در حال طی شدن است + فیلم رکوردی تازه برای مشهد ثبت شد اختصاص ۲۱ درصد اوراق مشارکت کشور به مشهد جشن بزرگ «خدا قوت کارگر» در مشهد برگزار شد + فیلم برپایی خیابان امام رضایی‌ها نقطه عطف برنامه‌های دهه کرامت اختصاص ۲۱ درصد اوراق مشارکت کشور به مشهد
سرخط خبرها

خراسان‌رضوی پنجمین پیک کرونا را پشت سر گذاشت | واکسیناسیون از پانزدهم شهریور سرعت می‌گیرد

  • کد خبر: ۷۹۴۱۸
  • ۱۳ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۹
خراسان‌رضوی پنجمین پیک کرونا را پشت سر گذاشت | واکسیناسیون از پانزدهم شهریور سرعت می‌گیرد
رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد درباره ادامه موج پنجم کرونا اعلام کرد که خراسان رضوی پنجمین اوج‌گیری کرونا را پشت سر گذاشته است، اما درنگاهی بدبینانه ممکن است در آینده با موج ششم و بسیار شدید کرونا مواجه شویم.

به گزارش شهرآرانیوز؛ رئیس سازمان بسیج جامعه پزشکی کشور گفت: روند تزریق واکسیناسیون کرونا در نیمه دوم شهریور سرعت می‌گیرد و در رایزنی‌ها، از ۱۶ شهریور مقادیر زیادی واکسن کرونا به خراسان رضوی می‌رسد و بر این اساس مقرر شد که سن واکسیناسیون در مناطق حاشیه شهر کم شود.


مسلم چشمی در نشست ستاد مشترک دانشگاه علوم پزشکی مشهد و سپاه امام رضا (ع) در مبارزه با ویروس کرونا اظهار کرد: متأسفانه در وضعیتی قرار داریم که با گذشت حدود ۲ سال از همه‌گیری ویروس کرونا در ایران و جهان هنوز چشم‌انداز روشنی از آینده نداریم که بخواهیم اعلام کنیم نقطه انقطاع و پایان کرونا چه زمانی خواهد بود.


رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد درباره ادامه موج پنجم کرونا اعلام کرد که خراسان رضوی پنجمین اوج‌گیری کرونا را پشت سر گذاشته است، اما درنگاهی بدبینانه ممکن است در آینده با موج ششم و بسیار شدید کرونا مواجه شویم.


سیدمحمد حسین بحرینی روز پنجشنبه در جلسه ستاد مشترک دانشگاه علوم پزشکی مشهد و سپاه امام رضا (ع) در خراسان رضوی درباره مبارزه با ویروس کرونا افزود: اکنون مشکل اصلی و شاخص ما در استان کمبود یا در واقع نبود واکسن کروناست.

۸۰درصد فوتی‌های کرونا در خراسان‌رضوی مربوط به مشهد است

فرمانده سپاه امام رضا (ع) در خراسان رضوی نیز گفت: در کنار دانشگاه علوم پزشکی مشهد زمینه ارائه خدمات پزشکی را در قالب بخش‌ها و نواحی مختلف بسیج فراهم کرده ایم و از بعد تخصصی نیز از حمایت‌های دانشگاه بهره مند می‌شویم.
سردار سرتیپ پاسدار یعقوبعلی نظری به خدمات امدادی و کمک‌های معیشتی و بهداشتی در محلات اشاره کرد و افزود: ۸۰ درصد از ابتلا‌ها به کرونا و فوتی و بستری‌ها به واسطه کووید ۱۹ در استان مربوط به مشهد است؛ با این حال در صورتی که واکسن مورد نیاز تأمین شود، ظرفیت لازم در سپاه برای واکسیناسیون گسترده در مشهد وجود دارد.

واکسیناسیون ۳۵ هزار نفر در حاشیه مشهد

مسئول بسیج جامعه پزشکی خراسان رضوی نیز در این مراسم گفت: واکسیناسیون ساکنان مناطق حاشیه شهر مشهد نقش چشم‌گیری در حفظ سلامت ساکنان این مناطق داشته است.
محسن ذاکریان افزود: از مهم‌ترین اقدامات در این بازه، واکسیناسیون ساکنان مناطق حاشیه شهر مشهد است که مهم‌ترین اقدام اعضای بسیج جامعه پزشکی خراسان رضوی بوده و نقش درخورتوجهی در حفظ سلامت ساکنان این مناطق داشته است؛ تا این لحظه نزدیک به ۳۵هزار نفر واکسینه شده‌اند و این کار تا واکسینه‌کردن آخرین نفر در گروه هدف ادامه می‌یابد.

استفاده از همه ظرفیت‌ها برای تسریع در واکسیناسیون

استاندار خراسان‌رضوی نیز در جلسه کمیته واکسیناسیون ستاد پیشگیری و مقابله با ویروس کرونای استان ضمن تأکید بر استفاده از ظرفیت نهاد‌های حمایتی برای تسریع در واکسیناسیون حاشیه شهر مشهد گفت: با توجه به افزایش زیرساخت ظرفیت واکسیناسیون استان تا صدهزار دز، به‌محض دریافت واکسن تخصیصی در روز‌های آینده، دانشگاه علوم پزشکی برای تسریع در واکسیناسیون آمادگی لازم را دارد.
محمدصادق معتمدیان اظهار کرد: باید از همه ظرفیت‌ها از جمله نهاد‌های حمایتی مثل کمیته امداد، بهزیستی، ستاد اجرایی فرمان امام (ره)، بنیاد مستضعفان، بنیاد علوی و بنیاد برکت در راستای تأمین واکسن مورد نیاز برای حاشیه شهر مشهد استفاده شود.

کاهش ۳۵درصدی فوتی‌های کرونا در بیمارستان قائم (عج)

شیب ملایم کاهش فوتی‌ها در استان همچنان ادامه دارد و در این راستا، مدیر مرکز آموزشی پژوهشی‌درمانی قائم (عج) مشهد از کاهش ۳۵درصدی آمار فوتی‌های ناشی از ابتلا به بیماری کووید ۱۹ در این مرکز درمانی در هفته گذشته خبر داد.


حسن خداپرست به وبدا گفت: بیشترین آمار فوتی‌های ناشی از کرونا در این بیمارستان مربوط به بیمارانی است که در بخش‌های مراقبت ویژه بستری بوده‌اندو به‌مدت طولانی از دستگاه ونتیلاتور (تنفس مصنوعی) استفاده می‌کردند.

همچنین طبق اعلام علیرضا صداقت، عضو هیئت‌علمی گروه بیهوشی دانشگاه علوم پزشکی مشهد، علت بیشتر فوتی‌های کرونایی ترس از بیمارستان و مراجعه‌نکردن به مرکز درمانی بوده است. همچنین رئیس بیمارستان فوق‌تخصصی شریعتی از مراکز زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد نیز اعلام کرد که روزانه بیش از صد بیمار در کلینیک این مرکز ویزیت می‌شوند که بخشی از این بیماران به خدمات بستری نیاز پیدا می‌کنند.


محمدرضا حسینعلی زاده با بیان اینکه اکنون از مجموع ۱۲۴ بیمار بستری در این مرکز ۱۱۴ بیمار مبتلا به کرونا و تحت مراقبت قرار دارند، خاطرنشان کرده است که این مرکز درمانی اینک ظرفیت ۱۰ تخت اضافه دارد و در اورژانس بیمارستان تزریق رمدسیویر برای کارکنان بیمارستان که مبتلا به کرونا شده‌اند، انجام می‌شود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->